-Talált receptek saját képességeimre igazítva -

Csavar a fazékban

Csavar a fazékban

Gombás, krémsajtos vadnyúl zsemlegombóccal

2021. január 16. - Csavarkonyha

20210116_131147.jpgA vadász meglőtte, s hazavitte, ja...... nem, szerencsére nekem hozta el!

Kaptam egy szép nagy nyulat. Egy kedves barátom lőtte. Valamit kezdeni kellett vele. Kutakodtam receptért, de természetesen belevariáltam.

Hozzávalók:

4 db nyúlcomb

4 db tömlős natúr sajtkrém (100 grammosak)

3 dl fehérbor

1 db póréhagyma

10 dkg vaj

25 dkg barna csiperke

50 g szárított vargánya

paradicsompüré a legkisebb konzerv

egy csokor petrezselyem

5 db szikkadt zsemle

5 db tojás

1 nagy fej vöröshagyma

1 dl tej

3 evőkanál liszt

só, bors, majoranna, szerecsendió

sütőzacskó

 

Szóval elővettem a nyúl négy combját, bekenegettem paradicsompürével, sóztam, borsoztam és óvatosan egy sütőzacskóba tettem. Vigyázni kell, ki ne szakadjon, elsőre nem is sikerült......

Beleöntöttem a fehérbort a zacskóba, mellé dobtam a póréhagyma pucolt felkarikázott darabjait és becsomóztam. A sütőbe tettem, 170 fok légkeverés és kb. másfél órára mehet is. 

Azonnal neki kell látni a zsemlegombócnak. A zsemléket apró kockára vágom, míg ezzel bíbelődök, egy mély serpenyőben a vaj felét megolvasztom. A hagymát felkockázom és a vajon megfonnyasztom. A zsemlekockát egy tálba rakom, megszórom két evőkanál liszttel, só, bors, szerecsendió, valamint a petrezselyem fele megy bele apróra vágva.

A tojásokat felverem és a zsemlékre öntöm, aztán a tejet és a végén, a langyos hagymás vajat. Jól összekevergetem és hideg helyen pihentetem a finisig.

A szárított vargányát kiforralom jó alaposan és leszűröm. Figyelem! a gombalét fel kell fogni, a legjobb "hígító", ha szükség lesz rá. A csiperkét felkarikázom és az előbbi serpenyőben megpirítgatom, sózom és borssal, majorannával fűszerezem, a vége felé a vargányát felvagdosva hozzákeverem, ha kész, kiveszem a serpenyőből.

Ilyenkor van egy kis időd, a hús sül, a zsemlegombóc pihen, úgyhogy néztem egy kis sportot....... kb. fél óra után a tömlős sajtokat belenyomtam a harmadjára használt serpenyőbe. Ha a hús ideje lejárt kicsomagolom, kiveszem a húsokat és az összes szaftot a sajtra öntöm. Elkezdem főzni, mikor rottyan egyet, egy botmixerrel simára keverem. A petrezselyem másik felét hozzáadom, majd egy evőkanál lisztet kikeverem egy kis forró szafttal és behabarom. Belekeverem a gombákat és a tepsibe, amiben a sütőzacskó volt visszarakom a húsokat és a gombás szósszal nyakon öntöm. Megy vissza a sütőbe 170 fokon egy kb. 20 percre.

Vizet forralok, megsózom és a pihentetett zsemlemasszából közepes golyókat formázva kifőzöm. Ha benne van az összes, akkor takaréklángon kb. 10 perc és kész.

Hús kivesz, gombóc leszűr, tálalás, jó étvágy!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhacsavar.blog.hu/api/trackback/id/tr7616392446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása